strategisch communicatie advies

Strategisch communicatieadvies

Communicatie staat vaak in dienst van commercie of stakeholder management. Een goede communicatiestrategie wordt steeds belangrijker. Dat blijk uit het arsenaal van marketing en communicatie instrumenten en verschillende media waarmee een organisatie haar product of boodschap onder de aandacht kan brengen bij klantsegmenten of stakeholders. Onze experts adviseren hoe u uw product of dienst het beste kunt profileren in de markt. Van positioneringsvraagstuk tot brandmanagement en van naamsbekendheid tot imago.  

Een goed communicatieplan helpt u bij het positief beïnvloeden van kennis, houding en gedrag van uw klant of stakeholders.

Trends en ontwikkelingen

Communicatie wordt steeds belangrijker. Via social media heeft u met een druk op de knop een groot bereik. De komst van social media stelt u in staat interactief te communiceren met uw klanten. Tevreden klanten zijn uw ambassadeur, maar ontevreden klanten kunnen uw imago negatief beïnvloeden via social media. Laat social media voor je werken! Ontwikkel een goede online communicatiestrategie.

Social media als LinkedInFacebook en Instagram zijn in rap tempo gegroeid tot volwaardige media waar bedrijven communities bouwen en bedrijven met klanten communiceren over producten, diensten en andere activiteiten. Profiteer van deze ontwikkelingen en integreer social media op een slimme manier in uw communicatiestrategie.

Van klantanalyses tot (online) campagnes

Advantage Marketing & Communicatie kijkt graag samen met u naar bestaande en nieuwe communicatietools om de communicatie met uw klanten en stakeholder verder te optimaliseren.

Dit doen we aan de hand van een interne en externe analyse.
We brengen de customer journey in kaart en maken een touchpoint analyse.

We helpen u bij het ontwikkelen van een toekomst bestendige communicatiestrategie, SMART-communicatiedoelstellingen en online en offline campagnes.